MISTRZOWIE MATEMATYKI
Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klasy 6.
To jest kurs dla każdego dziecka.
Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.
Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.
Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!
Cele kursu
Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Metody, którymi pracujemy z dziećmi
1. Math Circle
Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda – Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.
Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole!
Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci wspierają również metody i pomoce matematyczne Marii Montessori oraz metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej.
2. Matematyka wedyjska
Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.
Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny.
Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.
Program – Mistrzowie Matematyki
Oto zagadnienia, które realizujemy na zajęciach:
- Logika
- Matematyka wedyjska – dzielenie przez liczby dwucyfrowe
- Matematyka wedyjska – dzielenie przez liczby trzycyfrowe
- Układ współrzędnych
- Funkcje liniowe
- Układy równań
- Funkcje a układy równań
- Funkcje kwadratowe
- Delta
- Miejsca zerowe funkcji
- Funkcje – zadania tekstowe
- Funkcje – zadania tekstowe
- Matematyka wedyjska – pierwiastkowanie, w którym wynik jest liczbą całkowitą
- Matematyka wedyjska – pierwiastkowanie, w którym wynik jest liczbą niecałkowitą
- Granice funkcji
- Granice funkcji w punkcie
- Pochodna funkcji
- Zadania tekstowe na zastosowanie pochodnych
- Konstrukcje geometryczne – dzielenie odcinka
- Konstrukcje geometryczne – wykreślanie odcinka o długości niewymiernej
- Matematyka wedyjska – mnożenie metodą bazy 3 liczb
- Matematyka wedyjska – pierwiastki trzeciego stopnia
- Nierówność koła
- Logarytmy
- Dodawanie logarytmów
- Odejmowanie logarytmów
- Zmiana podstawy logarytmu
- Logarytm potęgi
- Figury płaskie
- Figury przestrzenne
- Geometria przestrzenna
- Geometria płaska – zadania problemowe
- Całkowanie
- Całki oznaczone i nieoznaczone
- Rozwiązywanie układów równań metodą podstawiania
- Rozwiązywanie układów równań metodą przeciwnych współczynników
- Rozwiązywanie układów równań metodą wedyjską
- Układy równań – zadania z treścią
- Logika
- Zastosowania logiki matematycznej w życiu codziennym
- Wartości logiczne podstawowych funkcji logicznych
- Tautologia
- Twierdzenie Pitagorasa
Jak wygląda kurs?
Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:
Dzieci, które uczone są w duchu rozwojowym, w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.
A wszystko to w formie gry
Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Specjalnie na potrzeby programu została stworzona przez nas gra paragrafowa „Tajemnicza wyprawa”. Uczniowie wcielają się w rolę adeptów Akademii Detektywów, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji i tropią szemraną szajkę.
Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia tajemniczą misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją – jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.
Dzieci kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.
Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.
Dlaczego warto?
Jak wygląda kurs?
Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 60 minut.
Wypełnij formularz. Oddzwonimy!
Masz pytania? Chcesz zapisać dziecko na kurs? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.
Wiesz o tym, że Twoje dziecko zasługuje na najlepszą edukację?
Zapisz je na bezpłatną lekcję pokazową. Przyjdźcie razem. My porozmawiamy, a Twoja pociecha przetestuje nasze zajęcia.
Wiesz o tym, że Twoje dziecko zasługuje na najlepszą edukację?
Zapisz je na bezpłatną lekcję pokazową. Przyjdźcie razem. My porozmawiamy, a Twoja pociecha przetestuje nasze zajęcia.